Hulp bij problemen met een online aankoop

Als u iets online koopt, dan heeft u als consument een aantal rechten en plichten. Het is belangrijk om hiervan op de hoogte te zijn, zodat u veilig en met vertrouwen online kunt shoppen. Ook mag u er vanuit gaan dat het product wat u kocht voldoet aan redelijke eisen. Koopt u bijvoorbeeld een televisie, dan mag u er vanuit gaan dat deze niet al na een jaar kapot gaat. U moet dan wel kunnen bewijzen dat de TV kapot is en dat de oorzaak niet bij uzelf ligt. Dat is in de praktijk niet altijd even gemakkelijk. Zeker niet als de verkoper u onvoldoende wijst op uw rechten en plichten. Met de juiste informatie voorkomt u mogelijke problemen tijdens of na een aankoop. Daarom ontwikkelden wij juridische themapagina's met tal van antwoorden op verschillende juridische vragen. Bekijk hieronder welke situatie het beste bij u past en krijg snel een passend antwoord op uw vraag.

Advies over online aankopen

Gebruik onze adviestool bij problemen met een (online) aanschaf via een webshop, waarmee u een advies op basis van uw situatie krijgt. Of maak gebruik van 1 van onze gratis voorbeeldbrieven.

Bekijk onze adviestools
Gratis voorbeeldbrieven

Voorbeeldbrieven Online aankoop

Voorbeeldbrief: herroepen online aankoop DOCX, 23 kB
Voorbeeldbrief: Ingebrekestelling Product aan Verkoper DOCX, 23 kB