Bij Stichting Achmea Rechtsbijstand regelt u veel online. Alle informatie over uw zaak vindt u in Mijn zaak. Heeft u een vraag over het gebruik van Mijn zaak en staat het antwoord hier niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op via chat.
Heeft u een rechtsbijstandverzekering bij InShared? Dan helpen de juristen van Stichting Achmea Rechtsbijstand u bij uw juridisch probleem. U meldt uw zaak aan op InShared.nl. Het contact met uw jurist verloopt vervolgens via Mijn Zaak, de persoonlijke omgeving van Stichting Achmea Rechtsbijstand.
Op uw polisblad kunt u lezen bij welke verzekeraar u verzekerd bent. Komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op via de chat.
Na uw telefonische of online melding wordt uw zaak toegewezen aan een jurist die past bij uw juridisch probleem. Uw jurist neemt dan binnen 10 werkdagen contact met u op. U hoort dan ook of u recht heeft op juridische hulp vanuit uw rechtsbijstandverzekering.
Tip: Maak uw melding compleet en deel alvast belangrijke documenten in uw persoonlijke Mijn zaak omgeving.
Als u juridische ondersteuning zoekt, dan kunt u hiervoor een melding doen via onze website of per telefoon. We noemen dit "een zaak melden". Zodra u een melding heeft gedaan krijgt u een uitnodiging om een zogenaamd "Mijn zaak-account" aan te maken. Via Mijn zaak kunt u op een veilige, efficiënte en eenvoudige wijze uw gegevens inzien en bestanden uploaden (bijvoorbeeld een aankoopbewijs, contract of vaststellingsovereenkomst). Als u al een Mijn zaak-account heeft dan kunt u hierin ook een nieuwe zaak melden. U hoeft in dat geval niet opnieuw uw persoonlijke gegevens in te voeren.
Controleer het ingevulde e-mailadres. Mogelijk staat er een spatie achter het e-mailadres (door het kopiëren/knippen en plakken van het e-mailadres). Haal dan de spatie weg of voer het e-mailadres handmatig in. Heeft u hierover nog vragen? Neem dan contact met ons op via de chat.
Hoe meer relevante informatie u ons geeft, des te sneller wij met uw zaak aan de slag kunnen. Gegevens gemarkeerd met een * zijn daarvoor essentieel en dat is dan ook de reden dat we deze "verplicht" hebben gemaakt. Komt u er niet uit of heeft u bepaalde informatie niet tot uw beschikking? Neem dan contact met ons op.
Mijn zaak is de beveiligde persoonlijke online omgeving van Stichting Achmea Rechtsbijstand. In Mijn zaak vindt u, zodra u zich heeft aangemeld, niet alleen uw eigen gegevens terug, tevens kunt u hier de status van uw zaak volgen en (zodra deze aan u is toegewezen) direct contact leggen met uw eigen persoonlijke jurist. Communicatie via Mijn zaak is, in tegenstelling tot reguliere e-mail, beveiligd en voldoet volledig aan de privacy-wetgeving. Bovendien kunt u via Mijn zaak gemakkelijk bestanden uploaden, inzien en/of wijzigen. Mijn zaak geeft u op een laagdrempelige, gebruiksvriendelijke en snelle wijze toegang tot de belangrijkste gegevens van uw juridische hulpvraag en is vaak sneller dan contact per telefoon.
Doordat u via Mijn zaak sneller, veiliger en efficiënter in contact staat met Stichting Achmea Rechtsbijstand, kunnen wij ons volledig richten op het zoveel mogelijk behartigen van uw belangen. Zo werken we samen met u aan een zo spoedig mogelijke oplossing van uw juridische hulpvraag.
Dit heeft een aantal redenen:
Op uw polisblad kunt u lezen bij welke verzekeraar u verzekerd bent. Komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op via de chat.
Nadat u uw zaak heeft gemeld ontvangt u een e-mail met uitleg over Mijn zaak. In deze e-mail staat een identificatienummer. Dit identificatienummer heeft u nodig om een account aan te maken voor Mijn zaak. Let op: het identificatienummer is niet hetzelfde als uw zaaknummer.
Bent u het identificatienummer kwijt? Bel ons dan op 088 462 62 62. Wij helpen u graag verder.
Controleer het ingevulde e-mailadres. Mogelijk staat er een spatie achter het e-mailadres (door het kopiëren/knippen en plakken van het e-mailadres). Haal dan de spatie weg of voer het e-mailadres handmatig in. Heeft u hierover nog vragen? Neem dan contact met ons op via de chat.
Het wachtwoord moet bestaan uit minimaal 8 tekens en maximaal 63 tekens, waarvan minimaal 1 hoofdletter, 1 kleine letter en 1 cijfer. Wij raden aan ook bijzondere tekens, zoals { }! @ # $ . : te gebruiken.
U kunt hier een nieuw wachtwoord aanvragen.
Wij herstellen uw account automatisch na 24 uur. U kunt dan opnieuw inloggen of via 'Wachtwoord vergeten' (op de inlogpagina) een nieuw wachtwoord aanmaken.
U ontvangt een e-mail als er een bericht of betaling in Mijn zaak staat. Heeft u eerder een account aangemaakt en of ontvangt u deze e-mail niet? Neem dan contact met ons op via de chat.
Mogelijk is uw zaak nog niet verwerkt en daarom nog niet gekoppeld aan uw account. Zodra uw zaak in behandeling is genomen staat uw zaak in het zaakoverzicht. Dit duurt maximaal 10 werkdagen.
Is uw zaak na die 10 werkdagen nog steeds niet zichtbaar, neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag verder.
Mogelijk zijn de eerder gemelde zaken gekoppeld aan uw oude account. Neem contact met ons op via 088 462 62 62. Wij koppelen deze zaken dan aan uw nieuwe account.
Mogelijk is het bestand te groot of is het een bijzonder type bestand. Neem contact op met uw jurist via 088 462 37 20.
U kunt alleen een belafspraak maken met uw jurist als u een vaste contactpersoon heeft. Ook is het op dit moment nog niet voor alle meldingen mogelijk om via Mijn zaak een afspraak te maken met uw jurist. Begint uw zaaknummer met RB? Dan kunt u in de meeste gevallen wél direct een afspraak maken via Mijn zaak.
We werken er hard aan om dit voor iedereen zo snel mogelijk beschikbaar te maken. Kunt u zelf nog geen afspraak inplannen via Mijn zaak? Neem dan telefonisch contact met ons op via 088 462 37 20. Onze juristen staan u graag te woord.
In bepaalde gevallen vragen wij u om informatie naar ons te sturen. De manier waarop u documenten met ons kan delen hangt af van uw situatie.
U kunt op verschillende manieren stukken naar ons sturen.
Documenten of een bericht naar uw jurist verstuurt u het veiligst via uw persoonlijke Mijn zaak omgeving.
Let op: u kunt op dit moment maximaal 15 MB per bericht versturen. Wilt u meer uploaden? Stuur dan meerdere berichten of vraag uw jurist om hulp.
Staat uw zaak niet in het zaakoverzicht? Neem dan contact met ons op via de chat.
Mijn zaak is niet toegankelijk voor derden.
U kunt stukken naar ons toesturen via:
U ontvangt een aangetekende e-mail omdat u betrokken bent in een zaak die bij Stichting Achmea Rechtsbijstand is gemeld. Een aangetekende e-mail wordt ook gebruikt door Stichting Achmea Rechtsbijstand om persoonsgegevens veilig te kunnen versturen. In de aangetekende e-mail en de daarbij gevoegde bijlage wordt aan u uitgelegd waarom u een aangetekende e-mail ontvangt.
Stichting Achmea Rechtsbijstand maakt gebruik van aangetekende e-mail. U ontvangt de eerste keer altijd een registratiemail van noreply@aangetekend.achmearechtsbijstand.nl via ses.sslpost.com. De notificatie van de aangetekende e-mail zelf komt altijd van klantenservice@achmearechtsbijstand.nl. Heeft u zich al geregistreerd, dan ontvangt u in het vervolg alleen nog de notificatie van de aangetekende e-mail zelf.
Bij twijfel over de links in de e-mails kunt u het webadres controleren door eerst met de cursor over de link heen te gaan (zonder er op de klikken). In de het tekstveld ziet u dan het webadres waar de link u naartoe leidt.
Komen de e-mails bij u van een ander e-mailadres en/of vertrouwt u het niet, belt u dan met onze klantenservice 088 462 37 20.
Wij vragen u dan het bericht te vernietigen. Laat ons ook weten dat u een aangetekende e-mail heeft ontvangen die niet voor u bedoeld was door de aangetekende e-mail door te sturen naar klantenservice@achmearechtsbijstand.nl. Graag onder vermelding van het onderwerp van de aangetekende e-mail.
Ga na of u zich al heeft geregistreerd. Als u voor het eerst een aangetekende e-mail heeft ontvangen ontvangt u ook een e-mail met daarin het verzoek om u te registreren. Voordat u zichzelf heeft geregistreerd kunt u niet inloggen. U registreert zich met het e-mailadres waarnaar de aangetekende e-mail is verzonden. Het kan voorkomen dat de e-mail waarin u wordt gevraagd om u te registreren later binnenkomt in uw mailbox dan de aangetekende e-mail zelf.
Controleer of het e-mailadres dat u gebruikt bij het inloggen ook het e-mailadres is dat u heeft geregistreerd. U registreert namelijk uw e-mailadres waarop de aangetekende e-mail is binnengekomen. Het registreren van het e-mailadres waarop de aangetekende e-mail is binnengekomen, is noodzakelijk om in te kunnen loggen. Controleer daarnaast of u het juiste wachtwoord gebruikt.
Als u een aangetekende e-mail hebt ontvangen, ontvangt u een notificatie in uw mailbox. In deze notificatie klikt u op ‘Klik hier om de bijlage(n) te openen’. Op de pagina die opent, logt u in door uw e-mailadres en wachtwoord in te voeren. U komt dan automatisch terecht in de aangetekende e-mail. De inhoud vindt u vervolgens onder het kopje ‘Bijlage’. U kunt de bijlage(n) een voor een openen door op de naam van de bijlage te klikken.
Als u via de knop in de e-mail die u heeft ontvangen de aangetekende e-mail probeert te openen, maar deze knop werkt niet dan kunt u het beste het later nog een keer proberen. Blijven de problemen bestaan neem dan contact met de afzender van de aangetekende e-mail via klantenservice@achmearechtsbijstand.nl of 088 462 37 20.
U kunt de bijlagen van een aangetekende e-mail downloaden als ZIP-bestand, selecteer eerst de bijlagen die u wilt downloaden. Of u downloadt alle bijlagen tegelijk als ZIP-bestand. Klik daarvoor op ‘Download ALLE bijlagen’. U kunt ook de bijlagen een voor een openen en vervolgens opslaan als PDF-bestand.
Als u meerdere aangetekende e-mails hebt ontvangen van Stichting Achmea Rechtsbijstand op hetzelfde e-mailadres komt u, nadat u bent ingelogd, via de knop ‘e-mailgeschiedenis’ op een overzicht van al uw aangetekende e-mails. Een aangetekende e-mail is 30 dagen voor u beschikbaar. Als u ze langer wilt bewaren kunt u ze downloaden en opslaan op uw eigen computer.
Een aangetekende e-mail is 30 dagen voor u beschikbaar. Dus als u de inhoud van een aangetekende e-mail niet meer kunt zien, dan is de termijn van 30 dagen waarschijnlijk verstreken. Neem in dit geval contact op met de verzender van de aangetekende e-mail, via klantenservice@achmearechtsbijstand.nl of 088 462 37 20.
Dit is mogelijk. Als u op de inlogpagina op ‘Wachtwoord vergeten’ klikt kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen. Gebruik daarvoor het e-mailadres waar u de aangetekende e-mail op heeft ontvangen. Als u zich niet eerder heeft geregistreerd, dan ontvangt u opnieuw een registratiemail. De link naar de inlogpagina is: https://aangetekend.achmearechtsbijstand.nl/
Stichting Achmea Rechtsbijstand heeft geen toegang tot de gegevens die u invult om toegang te krijgen tot de voor u bestemde mail. Deze gegevens worden verwerkt door een gecertificeerde leverancier van de dienst aangetekend mailen. De gegevens die u invoert worden uitsluitend gebruikt om u veilig aangetekende e-mails van Stichting Achmea Rechtsbijstand te laten ontvangen en lezen.