Hulp

De website van Stichting Achmea Rechtsbijstand is vernieuwd. De nieuwe website houdt ook in dat Mijn zaak vernieuwd is. Uw persoonlijke online omgeving ziet er dus anders uit dan u misschien gewend was. Mooier, maar vooral ook overzichtelijker en beter te benaderen vanaf uw smartphone of tablet.

Door deze verandering zijn echter nog niet meteen alle functionaliteiten beschikbaar. Zo is het op dit moment nog niet mogelijk om:

  • een bericht te sturen via Mijn zaak;
  • uw account- en contactgegevens in te zien;
  • een belafspraak met uw jurist te maken.

De komende tijd werken we hard aan het verbeteren van ons nieuwe klantportaal zodat u zo snel mogelijk weer alle functies kunt gebruiken. 
Heeft u een vraag over het gebruik van het vernieuwde Mijn zaak? Neem dan gerust contact met ons op via 088 462 62 62.

Documenten delen met Stichting Achmea Rechtsbijstand

In bepaalde gevallen vragen wij u om informatie naar ons te sturen. Het is op dit moment helaas nog niet mogelijk om via onze website bijlagen toe te voegen aan uw berichten. We werken er hard aan dit op korte termijn mogelijk te maken.
Tot dit zover is, kunt u stukken naar ons toesturen via:

  • WeTransfer. We kunnen bestanden tot 35mb ontvangen. Stuur de bestanden in WeTransfer aan klantenservice@achmearechtsbijstand.nl, niet aan uw eigen e-mailadres.
  • Postverzending naar:
    Stichting Achmea Rechtsbijstand
    Antwoordnummer 3030
    7320 VB Apeldoorn
    (postzegel is niet nodig)
  • E-mail naar klantenservice@achmearechtsbijstand.nl. E-mail heeft niet de voorkeur als uw bericht persoonsgegevens bevat. Dit is in het algemeen alleen minder goed te beveiligen.

    Schrijft u altijd ons zaaknummer in het onderwerp?

Veelgestelde vragen Aangetekende e-mail

Bekijk de pagina met veelgestelde vragen over aangetekende e-mail.

 

Veelgestelde vragen Mijn zaak

Ik heb al een account voor de online omgeving van mijn verzekeraar. Waarom heb ik voor Mijn zaak een apart account nodig?

Dit heeft een aantal redenen:

  • Stichting Achmea Rechtsbijstand is een onafhankelijke stichting die juridische hulp geeft aan verzekerden. Het kan gebeuren dat de wederpartij ook verzekerd is bij 1 van de merken van Achmea. Daarom houden wij uw gegevens strikt gescheiden.
  • De kring van verzekerden kan bestaan uit meerdere personen. Wij vinden uw privacy erg belangrijk. Daarom krijgt iedere persoon een eigen account op Mijn zaak.
  • Het is mogelijk dat een zaak bij rechtsbijstand nog loopt, terwijl de verzekering in de tussentijd is gestopt.
  • Wilt u de online omgeving niet? Dan houdt uw jurist u persoonlijk op de hoogte.

Ik weet niet bij welke verzekeraar ik voor rechtsbijstand verzekerd ben. Hoe kom ik daar achter?

Op uw polisblad kunt u lezen bij welke verzekeraar u verzekerd bent. Komt u er niet uit, neemt u dan contact met ons op via 088 462 62 62.

Wat is mijn identificatienummer?

Dit is het nummer dat u van Stichting Achmea Rechtsbijstand krijgt per e-mail. Hiermee kunt u makkelijk een account aanmaken en uw zaak inzien.

Ik krijg de melding 'Voer een geldig e-mailadres in'. Wat doe ik nu?

Controleert u het ingevulde e-mailadres. Mogelijk staat er een spatie achter het e-mailadres (door het kopiëren/knippen en plakken van het e-mailadres). Haalt u de spatie weg of voer het e-mailadres handmatig in. Heeft u hierover nog vragen? Neemt u dan contact met ons op via 088 462 62 62.

Aan welke eisen moet mijn wachtwoord voldoen?

Het wachtwoord moet bestaan uit minimaal 8 tekens en maximaal 128 tekens, waarvan minimaal 1 letter en 1 cijfer. Wij raden aan ook bijzondere tekens, zoals { }! @ # $ . : te gebruiken.

Ik heb te vaak een verkeerd wachtwoord ingevuld. Nu is mijn account geblokkeerd. Wat moet ik doen?

Wij herstellen uw account automatisch na 24 uur. U kunt dan opnieuw inloggen of via Wachtwoord vergeten een nieuw wachtwoord aanmaken.

Ik zie één van mijn zaken niet in het zaakoverzicht, wat nu?

Mogelijk is de zaak nog niet gekoppeld aan uw account. U kunt het beste contact met ons opnemen via 088 462 62 62.

Ik heb een nieuw account en nu zie ik mijn eerder gemelde zaken niet. Hoe kan dit?

Mogelijk hangen de eerder gemelde zaken aan uw oude account. Neemt u contact met ons op via 088 462 62 62 om deze om te laten hangen. 

Hoe weet ik of er een bericht voor mij in Mijn zaak staat?

Heeft u een account aangemaakt na 12 december dan ontvangt u standaard een e-mail als er een bericht of betaling in Mijn zaak staat. Heeft u eerder een account aangemaakt en of ontvangt u deze e-mail niet, neemt u dan contact met ons via 088 462 62 62. 

Wanneer is een betaling aan mij zichtbaar op Mijn zaak?

U ziet de betaling zodra wij die verwerkt hebben.

Ik ben mijn huidig wachtwoord vergeten. Wat doe ik nu?

Op de inlogpagina kunt u via Wachtwoord vergeten een nieuw wachtwoord aanmaken.

Ik kan een bestand niet openen in Mijn zaak

Mogelijk is het bestand te groot. Neemt u contact op met uw jurist via 088 462 37 20.

Ik wil graag stukken sturen, maar ik heb geen Mijn zaak account. Hoe kan ik dit doen?

U kunt een e-mail sturen naar klantenservice@achmearechtsbijstand.nl. Vermeld u altijd uw zaaknummer in het onderwerp. Heeft u geen zaaknummer, vermeld u dan uw polisnummer en adresgegevens.

Ik wil graag stukken sturen via Mijn zaak, maar ik heb geen e-mailprogramma ingesteld. Hoe stuur ik nu stukken toe?

U kunt een e-mail sturen naar klantenservice@achmearechtsbijstand.nl. Vermeld u uw zaaknummer in het onderwerp.