Hulp

De website van Stichting Achmea Rechtsbijstand is vernieuwd. De nieuwe website houdt ook in dat Mijn zaak vernieuwd is. Door deze verandering zijn echter nog niet meteen alle functionaliteiten beschikbaar. Zo is het op dit moment nog niet mogelijk om uw account- en contactgegevens te wijzigen of een belafspraak met uw jurist te maken.

De komende tijd werken we hard aan het verbeteren van ons nieuwe klantportaal zodat u zo snel mogelijk weer alle functies kunt gebruiken.
Heeft u een vraag over het gebruik van het vernieuwde Mijn zaak? Neem dan gerust contact met ons op via 088 462 62 62.

Veelgestelde vragen Mijn zaak

  • Ik heb al een account voor de online omgeving van mijn verzekeraar. Waarom heb ik voor Mijn zaak een apart account nodig?

    Dit heeft een aantal redenen:

    • Stichting Achmea Rechtsbijstand is een onafhankelijke stichting die juridische hulp geeft aan verzekerden. Het kan gebeuren dat de wederpartij ook verzekerd is bij 1 van de merken van Achmea. Daarom houden wij uw gegevens strikt gescheiden.
    • De kring van verzekerden kan bestaan uit meerdere personen. Wij vinden uw privacy erg belangrijk. Daarom krijgt iedere persoon een eigen account op Mijn zaak.
    • Het is mogelijk dat een zaak bij rechtsbijstand nog loopt, terwijl de verzekering in de tussentijd is gestopt.

  • Ik weet niet bij welke verzekeraar ik voor rechtsbijstand verzekerd ben. Hoe kom ik daar achter?

    Op uw polisblad kunt u lezen bij welke verzekeraar u verzekerd bent. Komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op via 088 462 62 62.

  • Wat is mijn identificatienummer?

    Dit is het nummer dat u van Stichting Achmea Rechtsbijstand krijgt per e-mail. Hiermee kunt u makkelijk een account aanmaken en uw zaak inzien.

  • Ik krijg de melding 'Voer een geldig e-mailadres in'. Wat doe ik nu?

    Controleer het ingevulde e-mailadres. Mogelijk staat er een spatie achter het e-mailadres (door het kopiëren/knippen en plakken van het e-mailadres). Haal dan de spatie weg of voer het e-mailadres handmatig in. Heeft u hierover nog vragen? Neem dan contact met ons op via 088 462 62 62.

  • Aan welke eisen moet mijn wachtwoord voldoen?

    Het wachtwoord moet bestaan uit minimaal 8 tekens en maximaal 128 tekens, waarvan minimaal 1 letter en 1 cijfer. Wij raden aan ook bijzondere tekens, zoals { }! @ # $ . : te gebruiken.

  • Ik heb te vaak een verkeerd wachtwoord ingevuld. Nu is mijn account geblokkeerd. Wat moet ik doen?

    Wij herstellen uw account automatisch na 24 uur. U kunt dan opnieuw inloggen of via 'Wachtwoord vergeten' (op de inlogpagina) een nieuw wachtwoord aanmaken.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat doe ik nu?

    Op de inlogpagina (via de knop in de rechterbovenhoek van de website) kunt u via 'Wachtwoord vergeten' een nieuw wachtwoord aanmaken.

  • Hoe weet ik of er een bericht voor mij in Mijn zaak staat?

    U ontvangt een e-mail als er een bericht of betaling in Mijn zaak staat. Heeft u eerder een account aangemaakt en of ontvangt u deze e-mail niet? Neem dan contact met ons op via 088 462 62 62.

  • Ik zie 1 van mijn zaken niet in het zaakoverzicht. Wat nu?

    Mogelijk is de zaak nog niet gekoppeld aan uw account. U kunt het beste contact met ons opnemen via 088 462 62 62.

  • Ik heb een nieuw account en nu zie ik mijn eerder gemelde zaken niet. Hoe kan dit?

    Mogelijk zijn de eerder gemelde zaken gekoppeld aan uw oude account. Neem contact met ons op via 088 462 62 62. Wij koppelen deze zaken dan aan uw nieuwe account.

  • Ik kan een bestand niet openen in Mijn zaak

    Mogelijk is het bestand te groot of is het een bijzonder type bestand. Neem contact op met uw jurist via 088 462 37 20.

  • Wanneer is een betaling aan mij zichtbaar op Mijn zaak?

    U ziet de betaling zodra wij die verwerkt hebben.

  • Ik wil Mijn Zaak niet gebruiken. Hoe communiceer ik dan met mijn jurist?

    Schriftelijke communicatie met onze juristen verloopt via Mijn zaak of via de post.

Documenten delen met Stichting Achmea Rechtsbijstand

In bepaalde gevallen vragen wij u om informatie naar ons te sturen. U kunt stukken naar ons toesturen via:

  • Mijn zaak
    Via uw Mijn zaak account kunt u gemakkelijk en veilig documenten met ons delen.
  • Postverzending naar:
    Stichting Achmea Rechtsbijstand
    Antwoordnummer 3030
    7320 VB Apeldoorn
    (postzegel is niet nodig)
  • E-mail naar klantenservice@achmearechtsbijstand.nl 
    E-mail heeft niet de voorkeur als uw bericht persoonsgegevens bevat. Dit is in het algemeen alleen minder goed te beveiligen.

    Schrijft u altijd ons zaaknummer in het onderwerp?