Zaak melden

Heeft u een juridisch probleem of wilt u een juridische vraag aan ons voorleggen? Onze juristen staan voor u klaar!
Stel uw vraag gemakkelijk en snel online, of neem telefonisch contact met ons op.


De juristen van Stichting Achmea Rechtsbijstand geven onafhankelijk juridische hulp aan mensen met een rechtsbijstandverzekering bij:

Interpolis logo
Centraal Beheer logo
FBTO logo
Avero logo
Inshared
Hema verzekeringen

Online melden als u een account heeft

  • Melden wanneer het u uitkomt. 24 uur per dag
  • Geen wachttijd
  • Meteen relevante documenten meesturen

Online melden als u nog geen account heeft

  • Melden wanneer het u uitkomt. 24 uur per dag
  • Geen wachttijd
Zaak melden zonder inloggen

U kunt later alsnog een account aanmaken.

Bij spoed: Telefonisch melden

  • Bij spoed direct contact met een jurist
  • Voor zaken met grote emotionele of financiële impact
088 462 37 20
Momenteel gesloten
Bereikbaar maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 18.00 uur. Voor dringende zaken zijn wij ook buiten kantoortijden bereikbaar.

U kunt later alsnog een account aanmaken.

Momenteel gesloten
Bereikbaar maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 18.00 uur. Voor dringende zaken zijn wij ook buiten kantoortijden bereikbaar.

Hoe wij werken

Een jurist bekijkt uw situatie

Leg uw vraag of probleem voor aan onze juristen. Dat kan gemakkelijk online of telefonisch. U hoort snel hoe wij u kunnen helpen. Soms hebben wij meteen een oplossing voor u.

Tip: Verzamel eerst uw polisnummer en relevante documentatie. Dit hebben wij nodig om u te kunnen helpen.

Heeft uw situatie uitgebreide behandeling nodig?

Dan vinden wij voor u de jurist met de best passende kennis en ervaring. Deze jurist is uw persoonlijk adviseur tijdens uw zaak.

Mijn zaak: uw persoonlijke omgeving

In uw persoonlijke omgeving ziet u op ieder moment de voortgang van uw zaak en heeft u contact met uw persoonlijk adviseur.

Veelgestelde vragen: Zaak melden

  • Waar vind ik mijn polisnummer/informatie?

    Bij het aangaan van een verzekeringspolis bij uw verzekeraar heeft u een zogenaamd "polisblad" ontvangen (fysiek op papier of digitaal per e-mail). Op dit polisblad staat altijd uw polisnummer vermeld. Wij vragen om uw polisnummer om de dekking van uw verzekering te kunnen inzien. Veel verzekeraars bieden een eigen online omgeving waarin u uw gegevens, zoals het polisnummer, kunt inzien. Weet u uw polisnummer niet (meer)? Neem dan contact op met uw verzekeraar. 
  • Ik weet niet bij welke verzekeraar ik voor rechtsbijstand verzekerd ben. Hoe kom ik daar achter?

    Op uw polisblad kunt u lezen bij welke verzekeraar u verzekerd bent. Komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op via 088 462 62 62.

  • Wanneer krijg ik een reactie op mijn melding?

    • Online
      Als uw situatie duidelijk is, hoort u binnen 5 werkdagen of u recht heeft op juridische hulp vanuit uw rechtsbijstandverzekering. Als u geen recht heeft op juridische hulp vanuit uw rechtsbijstandverzekering, ontvangt u binnen 5 werkdagen een schriftelijke uitleg.
    • Telefonisch
      U hoort meestal direct of u recht heeft op juridische hulp vanuit uw verzekering. In een aantal gevallen kan de jurist u direct verder helpen.
  • Wat is het verschil tussen "zaak melden" en "Mijn zaak"?

     Als u juridische ondersteuning zoekt, dan kunt u hiervoor een melding doen via onze website of per telefoon. We noemen dit "een zaak melden". Zodra u een melding heeft gedaan krijgt u een uitnodiging om een zogenaamd "Mijn zaak-account" aan te maken. Via Mijn zaak kunt u op een veilige, efficiënte en eenvoudige wijze uw gegevens inzien en bestanden uploaden (bijvoorbeeld een aankoopbewijs, contract of vaststellingsovereenkomst). Als u al een Mijn zaak-account heeft dan kunt u hierin ook een nieuwe zaak melden. U hoeft in dat geval niet opnieuw uw persoonlijke gegevens in te voeren. 

  • Welke geboortedatum moet ik invullen bij de melding?

    Dat is de geboortedatum van degene die een beroep wil doen op de rechtsbijstand verzekering. Dat hoeft dus niet perse de verzekeringsnemer te zijn.
  • Is het invullen van het e-mailadres hoofdlettergevoelig?

    Ons systeem maakt geen onderscheid tussen de hoofdletters en kleine letters. Het maakt daarom niet uit hoe u het e-mailadres invoert.
  • Ik krijg de melding 'Voer een geldig e-mailadres in'. Wat doe ik nu?

    Controleer het ingevulde e-mailadres. Mogelijk staat er een spatie achter het e-mailadres (door het kopiëren/knippen en plakken van het e-mailadres). Haal dan de spatie weg of voer het e-mailadres handmatig in. Heeft u hierover nog vragen? Neem dan contact met ons op via 088 462 62 62.

  • Waarom word ik verplicht bepaalde gegevens in te vullen?

    Hoe meer relevante informatie u ons geeft, des te sneller wij met uw zaak aan de slag kunnen. Gegevens gemarkeerd met een * zijn daarvoor essentieel en dat is dan ook de reden dat we deze "verplicht" hebben gemaakt. Komt u er niet uit of heeft u bepaalde informatie niet tot uw beschikking? Neem dan contact met ons op.