Garantie

Soms werkt een product niet naar verwachting. Zelfs al heb je het precies volgens het boekje gebruikt. Geen zorgen, dit kan gebeuren. Gelukkig zijn er afspraken die ervoor zorgen dat je niet meteen kosten hoeft te maken voor een nieuwe. Voor veel producten die je koopt, geldt namelijk een bepaalde garantieperiode. Dit betekent bijvoorbeeld dat als het product binnen deze garantieperiode kapot gaat, je recht hebt op reparatie of vervanging. Je hoeft gelukkig dus niet direct in paniek te. Meer weten? Lees hier over jouw rechten en wat je kunt doen als je product kapot gaat.

Kapot product ontvangen

Bij sommige aankopen kun je niet van tevoren zien of alles naar behoren werkt. Dat geldt natuurlijk voor online aankopen, maar ook voor sommige spullen die je in een winkel koopt. Pas wanneer je het thuis in gebruik neemt, weet je of alles het goed doet.
Heb je een beschadigd product ontvangen? Dan is het belangrijk om snel actie te ondernemen. Door contact op te nemen met de verkoper kun je vaak snel een oplossing vinden. Soms kan een eenvoudige reparatie het probleem verhelpen, terwijl in andere gevallen een volledige vervanging nodig is. Of je kunt het product terugsturen en gebruik maken van je herroepingsrecht. Wat de regels hiervoor zijn en wat je nog meer kunt doen, lees je hier: Mijn product was kapot bij ontvangst.

Product kapot binnen garantie

Misschien ontdek je pas een tijdje na aankoop dat een product niet goed werkt. Ook dan hoef je niet met lege handen te staan. Er zijn regels over garantie en reparatie die je als consument beschermen. Ontdek wat je kunt doen als je product kapot gaat na aankoop: Mijn product is kapot gegaan

Product kapot buiten garantie

Het kan ook gebeuren dat een product (net) buiten de garantieperiode kapot gaat. Dit kan frustrerend zijn, maar ook in dit geval zijn er nog mogelijkheden. Lees hier meer over wat je kunt doen als je tv bijvoorbeeld buiten de garantie stuk gaat: garantie buiten garantietermijn

Juridisch geschil over garantie?

We begrijpen dat het vervelend is wanneer je product niet naar behoren werkt. Daarom staan we voor je klaar met deskundig advies en ondersteuning bij juridische kwesties over jouw aankopen. Meld jouw zaak als je een juridisch geschil hebt over garantie en reparatie.

Voorbeeldbrieven bij Garantie

Voorbeeldbrief: Ingebrekestelling Product aan Verkoper DOCX, 24 kB
Voorbeeldbrief: herroepen online aankoop DOCX, 23 kB

Gratis online advies over Aankopen

vrouw met bril achter laptop

Heb je vragen over de garantie van jouw aankoop en wil je snel weten waar je aan toe bent? Probeer direct de handige adviestool over Aankopen.

Naar de adviestool over aankopen
vrouw met bril achter laptop