Verzekeringen en polisgegevens

Wilt u weten waar u uw polisnummer vindt? Of waarom u gevraagd wordt om naast die van uw verzekeraar, een nieuw account aan te maken? U vindt hier het antwoord op deze en andere vragen.

Veelgestelde vragen

Ik heb een verzekering bij InShared. Waar meld ik mijn zaak?

Heeft u een rechtsbijstandverzekering bij InShared? Dan helpen de juristen van Stichting Achmea Rechtsbijstand u bij uw juridisch probleem. U meldt uw zaak aan op InShared.nl. Het contact met uw jurist verloopt vervolgens via Mijn Zaak, de persoonlijke omgeving van Stichting Achmea Rechtsbijstand.

Waarom word ik verplicht bepaalde gegevens in te vullen?

Hoe meer relevante informatie u ons geeft, des te sneller wij met uw zaak aan de slag kunnen. Gegevens gemarkeerd met een * zijn daarvoor essentieel en dat is dan ook de reden dat we deze "verplicht" hebben gemaakt. Komt u er niet uit of heeft u bepaalde informatie niet tot uw beschikking? Neem dan contact met ons op. 

Welke geboortedatum moet ik invullen bij de melding?
Dat is de geboortedatum van degene die een beroep wil doen op de rechtsbijstandverzekering. Dat hoeft dus niet perse de verzekeringsnemer te zijn.
Ik weet niet bij welke verzekeraar ik voor rechtsbijstand verzekerd ben. Hoe kom ik daar achter?

Op uw polisblad kunt u lezen bij welke verzekeraar u verzekerd bent. Komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op via de chat.

Waar vind ik mijn polisnummer/informatie?
Bij het aangaan van een verzekeringspolis bij uw verzekeraar heeft u een zogenaamd "polisblad" ontvangen (fysiek op papier of digitaal per e-mail). Op dit polisblad staat altijd uw polisnummer vermeld. Wij vragen om uw polisnummer om de dekking van uw verzekering te kunnen inzien. Veel verzekeraars bieden een eigen online omgeving waarin u uw gegevens, zoals het polisnummer, kunt inzien. Weet u uw polisnummer niet (meer)? Neem dan contact op met uw verzekeraar. 

 

Wat is mijn identificatienummer?

Nadat u uw zaak heeft gemeld ontvangt u een e-mail met uitleg over Mijn zaak. In deze e-mail staat een identificatienummer. Dit identificatienummer heeft u nodig om een account aan te maken voor Mijn zaak. Let op: het identificatienummer is niet hetzelfde als uw zaaknummer.

Bent u het identificatienummer kwijt? Bel ons dan op 088 462 62 62. Wij helpen u graag verder. 

Ik heb al een account voor de online omgeving van mijn verzekeraar. Waarom heb ik voor Mijn zaak een apart account nodig?

Dit heeft een aantal redenen:

  • Stichting Achmea Rechtsbijstand is een onafhankelijke stichting die juridische hulp geeft aan verzekerden. Het kan gebeuren dat de wederpartij ook verzekerd is bij 1 van de merken van Achmea. Daarom houden wij uw gegevens strikt gescheiden.
  • De kring van verzekerden kan bestaan uit meerdere personen. Wij vinden uw privacy erg belangrijk. Daarom krijgt iedere persoon een eigen account op Mijn zaak.
  • Het is mogelijk dat een zaak bij rechtsbijstand nog loopt, terwijl de verzekering in de tussentijd is gestopt.

Wat is het voordeel van Mijn zaak?

Mijn zaak is de beveiligde persoonlijke online omgeving van Stichting Achmea Rechtsbijstand. In Mijn zaak vindt u niet alleen uw eigen gegevens terug. Ook volgt u hier de status van uw zaak en direct contact leggen met uw eigen persoonlijke jurist. Communicatie via Mijn zaak is beveiligd en voldoet volledig aan de privacy-wetgeving. Bovendien kunt u via Mijn zaak gemakkelijk bestanden uploaden, inzien en/of wijzigen. Mijn zaak geeft u op een eenvoudige wijze toegang tot de belangrijkste gegevens van uw juridische hulpvraag en is vaak sneller dan contact per telefoon. 

Doordat u via Mijn zaak sneller, veiliger en efficiënter in contact staat met Stichting Achmea Rechtsbijstand, kunnen wij ons volledig richten op het zoveel mogelijk behartigen van uw belangen. Zo werken we samen met u aan een zo spoedig mogelijke oplossing van uw juridische hulpvraag. 

Ik heb een nieuw account en nu zie ik mijn eerder gemelde zaken niet. Hoe kan dit?

Mogelijk zijn de eerder gemelde zaken gekoppeld aan uw oude account. Neem contact met ons op via 088 462 62 62. Wij koppelen deze zaken dan aan uw nieuwe account.

Uw zaak melden

oudere man kijkt naar laptopscherm

Heeft u een juridische hulpvraag? En bent u verzekerd bij Interpolis, Centraal Beheer, FBTO, Avéro Achmea of InShared? Meld dan hier uw zaak online. Onze juristen helpen u graag verder.

Zaak melden
oudere man kijkt naar laptopscherm

Hoe wij aan uw zaak werken

Lees verder