Technische hulp, privacy en beveiliging

Lukt het niet om in te loggen? Wilt u weten of een bericht echt door uw jurist verzonden is of waaraan een wachtwoord moet voldoen? Hier vindt u alle antwoorden.

Top 10 veelgestelde vragen

Ik krijg de melding 'Voer een geldig e-mailadres in'. Wat doe ik nu?

Controleer het ingevulde e-mailadres. Mogelijk staat er een spatie achter het e-mailadres (door het kopiëren/knippen en plakken van het e-mailadres). Haal dan de spatie weg of voer het e-mailadres handmatig in. Heeft u hierover nog vragen? Neem dan contact met ons op via de chat.

Aan welke eisen moet mijn wachtwoord voldoen?

Het wachtwoord moet bestaan uit minimaal 8 tekens en maximaal 63 tekens, waarvan minimaal 1 hoofdletter, 1 kleine letter en 1 cijfer. Wij raden aan ook bijzondere tekens, zoals { }! @ # $ . : te gebruiken.

Een bericht in Mijn zaak bevat vreemde tekens
In Mijn zaak worden bepaalde berichten niet (altijd) goed weergegeven. We werken hard aan een oplossing hiervoor. Als het goed is heeft u het betreffende bericht ook per e-mail ontvangen. Daar is het wel goed leesbaar.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat doe ik nu?

U kunt hier een nieuw wachtwoord aanvragen.

Ik heb een nieuw account en nu zie ik mijn eerder gemelde zaken niet. Hoe kan dit?

Mogelijk zijn de eerder gemelde zaken gekoppeld aan uw oude account. Neem contact met ons op via 088 462 62 62. Wij koppelen deze zaken dan aan uw nieuwe account.

 

Ik heb te vaak een verkeerd wachtwoord ingevuld. Nu is mijn account geblokkeerd. Wat moet ik doen?

Wij herstellen uw account automatisch na 24 uur. U kunt dan opnieuw inloggen of via 'Wachtwoord vergeten' (op de inlogpagina) een nieuw wachtwoord aanmaken.

Ik kan de contactgegevens bij mijn zaak niet wijzigen
Voor een aantal meldingen is het op dit moment nog niet mogelijk om via Mijn zaak de contactgegevens bij een specifieke zaak te veranderen. Dit is het geval als uw zaaknummer begint met ‘RB’. We werken er hard aan om dit ook voor u mogelijk te maken. Wilt u de contactgegevens wijzigen? Neem dan telefonisch contact met ons op: 088 462 37 20.
Ik kan een bestand niet openen in Mijn zaak

Mogelijk is het bestand te groot of is het een bijzonder type bestand. Neem contact op met uw jurist via 088 462 37 20.

Ik kan geen afspraken inzien
Begint uw zaaknummer met ‘RB’? Dan is het op dit moment nog niet mogelijk om via Mijn zaak gemaakte afspraken in te zien. We werken er hard aan om dit ook voor u mogelijk te maken.
Ik zie 1 van mijn zaken niet in het zaakoverzicht. Wat nu?

Mogelijk is uw zaak nog niet verwerkt en daarom nog niet gekoppeld aan uw account. Zodra uw zaak in behandeling is genomen staat uw zaak in het zaakoverzicht. Dit duurt maximaal 10 werkdagen.

Is uw zaak na die 10 werkdagen nog steeds niet zichtbaar, neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

Meer veelgestelde vragen

Is het invullen van het e-mailadres hoofdlettergevoelig?
Ons systeem maakt geen onderscheid tussen de hoofdletters en kleine letters. Het maakt daarom niet uit hoe u het e-mailadres invoert.
Waarom zie ik geen optie om een belafspraak te maken met mijn jurist?

U kunt alleen een belafspraak maken met uw jurist als u een vaste contactpersoon heeft. Ook is het op dit moment nog niet voor alle meldingen mogelijk om via Mijn zaak een afspraak te maken met uw jurist. Begint uw zaaknummer met een R gevolgd door 9 cijfers? Dan kunt u in de meeste gevallen wél direct een afspraak maken via Mijn zaak.

We werken er hard aan om dit voor iedereen zo snel mogelijk beschikbaar te maken. Kunt u zelf nog geen afspraak inplannen via Mijn zaak? Neem dan telefonisch contact met ons op via 088 462 37 20. Onze juristen staan u graag te woord.

Mijn zaak staat op gesloten, maar dat is niet de bedoeling. Hoe voorkom ik dat mijn zaak gesloten wordt?
In dit geval is de status 'gesloten' een administratieve term. Uw zaak wordt altijd heropend als u contact met ons opneemt.
Is een videogesprek wel veilig?

De behandeling van uw zaak is vertrouwelijk. Wij vinden ook online uw privacy en veiligheid erg belangrijk. Het voeren van een videogesprek gebeurt daarom in een veilige omgeving. Uw jurist kan nooit zonder uw toestemming uw beeldscherm zien. Als u tijdens het gesprek iets met uw jurist wilt delen, moet u daar altijd toestemming voor geven.

Hoe download ik de bijlage(n)?

U kunt de bijlagen van een aangetekende e-mail downloaden als ZIP-bestand, selecteer eerst de bijlagen die u wilt downloaden. Of u downloadt alle bijlagen tegelijk als ZIP-bestand. Klik daarvoor op ‘Download ALLE bijlagen’. U kunt ook de bijlagen een voor een openen en vervolgens opslaan als PDF-bestand.

Hoe open ik de aangetekende e-mail?

Als u een aangetekende e-mail hebt ontvangen, ontvangt u een notificatie in uw mailbox. In deze notificatie klikt u op ‘Klik hier om de bijlage(n) te openen’. Op de pagina die opent, logt u in door uw e-mailadres en wachtwoord in te voeren. U komt dan automatisch terecht in de aangetekende e-mail. De inhoud vindt u vervolgens onder het kopje ‘Bijlage’. U kunt de bijlage(n) een voor een openen door op de naam van de bijlage te klikken.

Ik heb de registratiemail verwijderd. Kan ik daarna alsnog mijn e-mailadres registreren?

Dit is mogelijk. Als u op de inlogpagina op ‘Wachtwoord vergeten’ klikt kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen. Gebruik daarvoor het e-mailadres waar u de aangetekende e-mail op heeft ontvangen. Als u zich niet eerder heeft geregistreerd, dan ontvangt u opnieuw een registratiemail. De link naar de inlogpagina is: https://aangetekend.achmearechtsbijstand.nl/

Waarom ontvang ik een aangetekende e-mail?

U ontvangt een aangetekende e-mail omdat u betrokken bent in een zaak die bij Stichting Achmea Rechtsbijstand is gemeld. Een aangetekende e-mail wordt ook gebruikt door Stichting Achmea Rechtsbijstand om persoonsgegevens veilig te kunnen versturen. In de aangetekende e-mail en de daarbij gevoegde bijlage wordt aan u uitgelegd waarom u een aangetekende e-mail ontvangt.

Ik ben mijn wachtwoord voor aangetekend mailen vergeten
U kunt hier een nieuw wachtwoord aanvragen.

 

Ik heb een aangetekende e-mail ontvangen, maar deze is niet voor mij bedoeld

Wij vragen u dan het bericht te vernietigen. Laat ons ook weten dat u een aangetekende e-mail heeft ontvangen die niet voor u bedoeld was door de aangetekende e-mail door te sturen naar klantenservice@achmearechtsbijstand.nl. Graag onder vermelding van het onderwerp van de aangetekende e-mail.

Ik heb een aangetekende e-mail ontvangen, maar het lukt me niet om in te loggen

Controleer of het e-mailadres dat u gebruikt bij het inloggen ook het e-mailadres is dat u heeft geregistreerd. U registreert namelijk uw e-mailadres waarop de aangetekende e-mail is binnengekomen. Het registreren van het e-mailadres waarop de aangetekende e-mail is binnengekomen, is noodzakelijk om in te kunnen loggen. Controleer daarnaast of u het juiste wachtwoord gebruikt.

Ik heb een aangetekende e-mail ontvangen maar kan de inhoud ervan niet meer zien

Een aangetekende e-mail is 30 dagen voor u beschikbaar. Dus als u de inhoud van een aangetekende e-mail niet meer kunt zien, dan is de termijn van 30 dagen waarschijnlijk verstreken. Neem in dit geval contact op met de verzender van de aangetekende e-mail, via klantenservice@achmearechtsbijstand.nl of 088 462 37 20.

Ik heb mij geregistreerd voor aangetekende e-mail. Wat doet Stichting Achmea Rechtsbijstand met de gegevens die ik heb opgegeven?

Stichting Achmea Rechtsbijstand heeft geen toegang tot de gegevens die u invult om toegang te krijgen tot de voor u bestemde mail. Deze gegevens worden verwerkt door een gecertificeerde leverancier van de dienst aangetekend mailen. De gegevens die u invoert worden uitsluitend gebruikt om u veilig aangetekende e-mails van Stichting Achmea Rechtsbijstand te laten ontvangen en lezen.

Ik heb voor het eerst een aangetekende e-mail ontvangen, maar het lukt me niet om in te loggen

Ga na of u zich al heeft geregistreerd. Als u voor het eerst een aangetekende e-mail heeft ontvangen ontvangt u ook een e-mail met daarin het verzoek om u te registreren. Voordat u zichzelf heeft geregistreerd kunt u niet inloggen. U registreert zich met het e-mailadres waarnaar de aangetekende e-mail is verzonden. Het kan voorkomen dat de e-mail waarin u wordt gevraagd om u te registreren later binnenkomt in uw mailbox dan de aangetekende e-mail zelf.

Ik wil de aangetekende e-mail openen, maar de link werkt niet

Als u via de knop in de e-mail die u heeft ontvangen de aangetekende e-mail probeert te openen, maar deze knop werkt niet dan kunt u het beste het later nog een keer proberen. Blijven de problemen bestaan neem dan contact met de afzender van de aangetekende e-mail via klantenservice@achmearechtsbijstand.nl of 088 462 37 20.

Ik heb een aangetekende e-mail ontvangen van Stichting Achmea Rechtsbijstand. Hoe weet ik dat dit geen spam is?

Stichting Achmea Rechtsbijstand maakt gebruik van aangetekende e-mail. U ontvangt de eerste keer altijd een registratiemail van noreply@aangetekend.achmearechtsbijstand.nl via ses.sslpost.com. De notificatie van de aangetekende e-mail zelf komt altijd van klantenservice@achmearechtsbijstand.nl. Heeft u zich al geregistreerd, dan ontvangt u in het vervolg alleen nog de notificatie van de aangetekende e-mail zelf.
Bij twijfel over de links in de e-mails kunt u het webadres controleren door eerst met de cursor over de link heen te gaan (zonder er op de klikken). In de het tekstveld ziet u dan het webadres waar de link u naartoe leidt.

Komen de e-mails bij u van een ander e-mailadres en/of vertrouwt u het niet, belt u dan met onze klantenservice 088 462 37 20.

Waar vind ik al mijn ontvangen aangetekende e-mails?

Als u meerdere aangetekende e-mails hebt ontvangen van Stichting Achmea Rechtsbijstand op hetzelfde e-mailadres komt u, nadat u bent ingelogd, via de knop ‘e-mailgeschiedenis’ op een overzicht van al uw aangetekende e-mails. Een aangetekende e-mail is 30 dagen voor u beschikbaar. Als u ze langer wilt bewaren kunt u ze downloaden en opslaan op uw eigen computer.