Wilt u uitleg over de werking van Mijn zaak? Heeft u vragen waarom een account van uw verzekeraar losstaat van Mijn zaak? Hier vindt u alle antwoorden.
Als u juridische ondersteuning zoekt, dan kunt u eenvoudig online een melding doen op uw rechtsbijstandverzekering. We noemen dit 'een zaak melden'. Als u een melding doet, kunt u meteen een account aanmaken voor Mijn zaak. Via Mijn zaak kunt u op een veilige, efficiënte en eenvoudige wijze uw gegevens inzien en bestanden uploaden (bijvoorbeeld een aankoopbewijs, contract of vaststellingsovereenkomst). Als u al een Mijn zaak-account heeft dan kunt u hierin ook een nieuwe zaak melden. U hoeft in dat geval niet opnieuw uw persoonlijke gegevens in te voeren.
Mijn zaak is niet toegankelijk voor derden.
U kunt stukken naar ons toesturen via:
U kunt op verschillende manieren stukken naar ons sturen.
Documenten of een bericht naar uw jurist verstuurt u het veiligst via uw persoonlijke Mijn zaak omgeving.
Let op: u kunt op dit moment maximaal 15 MB per bericht versturen. Wilt u meer uploaden? Stuur dan meerdere berichten of vraag uw jurist om hulp.
Staat uw zaak niet in het zaakoverzicht? Neem dan contact met ons op via de chat.
In mijn zaak kunt u eenvoudig bijlagen toevoegen zoals foto's, correspondentie documenten.
Dit heeft een aantal redenen:
U ontvangt een e-mail als er een bericht of betaling in Mijn zaak staat. Heeft u eerder een account aangemaakt en of ontvangt u deze e-mail niet? Neem dan contact met ons op via de chat.
Mijn zaak is de beveiligde persoonlijke online omgeving van Stichting Achmea Rechtsbijstand. In Mijn zaak vindt u niet alleen uw eigen gegevens terug. Ook volgt u hier de status van uw zaak en direct contact leggen met uw eigen persoonlijke jurist. Communicatie via Mijn zaak is beveiligd en voldoet volledig aan de privacy-wetgeving. Bovendien kunt u via Mijn zaak gemakkelijk bestanden uploaden, inzien en/of wijzigen. Mijn zaak geeft u op een eenvoudige wijze toegang tot de belangrijkste gegevens van uw juridische hulpvraag en is vaak sneller dan contact per telefoon.
Doordat u via Mijn zaak sneller, veiliger en efficiënter in contact staat met Stichting Achmea Rechtsbijstand, kunnen wij ons volledig richten op het zoveel mogelijk behartigen van uw belangen. Zo werken we samen met u aan een zo spoedig mogelijke oplossing van uw juridische hulpvraag.
U kunt alleen een belafspraak maken met uw jurist als u een vaste contactpersoon heeft. Ook is het op dit moment nog niet voor alle meldingen mogelijk om via Mijn zaak een afspraak te maken met uw jurist. Begint uw zaaknummer met een R gevolgd door 9 cijfers? Dan kunt u in de meeste gevallen wél direct een afspraak maken via Mijn zaak.
We werken er hard aan om dit voor iedereen zo snel mogelijk beschikbaar te maken. Kunt u zelf nog geen afspraak inplannen via Mijn zaak? Neem dan telefonisch contact met ons op via 088 462 37 20. Onze juristen staan u graag te woord.
Bekijk alle details over uw lopende zaak, neem eenvoudig contact op met uw jurist en/of verstuur uw bestanden.
Wilt u een nieuwe zaak melden? Dat doet u het eenvoudigst en snelst online.
Mogelijk zijn de eerder gemelde zaken gekoppeld aan uw oude account. Neem contact met ons op via 088 462 62 62. Wij koppelen deze zaken dan aan uw nieuwe account.
Mogelijk is het bestand te groot of is het een bijzonder type bestand. Neem contact op met uw jurist via 088 462 37 20.
Alle informatie over de melding op uw rechtsbijstandverzekering volgt u eenvoudig in Mijn Zaak.
Schriftelijke communicatie met onze juristen verloopt via Mijn zaak of via de post.
Mogelijk is uw zaak nog niet verwerkt en daarom nog niet gekoppeld aan uw account. Zodra uw zaak in behandeling is genomen staat uw zaak in het zaakoverzicht. Dit duurt maximaal 10 werkdagen.
Is uw zaak na die 10 werkdagen nog steeds niet zichtbaar, neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag verder.
Alle informatie over uw zaak vindt u terug in uw persoonlijke Mijn zaak omgeving. U herkent uw zaak aan het unieke zaaknummer.
Na uw telefonische of online melding wordt uw zaak toegewezen aan een jurist die past bij uw juridisch probleem. Uw jurist neemt dan binnen 10 werkdagen contact met u op. U hoort dan ook of u recht heeft op juridische hulp vanuit uw rechtsbijstandverzekering.
Tip: Maak uw melding compleet en deel alvast belangrijke documenten in uw persoonlijke Mijn zaak omgeving.
U kunt alleen een belafspraak maken met uw jurist als u een vaste contactpersoon heeft. Ook is het op dit moment nog niet voor alle meldingen mogelijk om via Mijn zaak een afspraak te maken met uw jurist. Begint uw zaaknummer met een R gevolgd door 9 cijfers? Dan kunt u in de meeste gevallen wél direct een afspraak maken via Mijn zaak.
We werken er hard aan om dit voor iedereen zo snel mogelijk beschikbaar te maken. Kunt u zelf nog geen afspraak inplannen via Mijn zaak? Neem dan telefonisch contact met ons op via 088 462 37 20. Onze juristen staan u graag te woord.
Heeft u nieuws over uw zaak of heeft u een vraag? U bereikt uw jurist eenvoudig via uw persoonlijke Mijn zaak omgeving.
Hoe meer relevante informatie u ons geeft, des te sneller wij met uw zaak aan de slag kunnen. Gegevens gemarkeerd met een * zijn daarvoor essentieel en dat is dan ook de reden dat we deze "verplicht" hebben gemaakt. Komt u er niet uit of heeft u bepaalde informatie niet tot uw beschikking? Neem dan contact met ons op.