Hoe staan wij in voor onze kwaliteit?

U mag van ons een goede dienstverlening verwachten. Wat wij doen om daarvoor te zorgen leest u hier.

We werken volgens de Kwaliteitscode Rechtsbijstand, het Nationaal Keurmerk Letselschade en de gedragscodes GBL en GOMA

De Kwaliteitscode Rechtsbijstand omschrijft duidelijk en concreet de kwaliteitsrichtlijnen voor ons als aangesloten rechtshulpverlener. Dat betekent dat u van ons mag verwachten dat wij werken volgens deze kwaliteitseisen. Voor letselzaken zijn het Nationaal Keurmerk Letselschade, de Gedragscode Behandeling Letselschade (GBL) en de Gedragscode Openheid medische incidenten (GOMA) belangrijk en relevant, wij werken dan ook volgens dit keurmerk en deze gedragscodes.

We meten doorlopend de kwaliteit van onze dienstverlening

De kwaliteitseisen die gelden voor onze juridische hulp toetsen wij doorlopend. Dit doen we ook als u geholpen wordt door een advocatenkantoor waarmee we samenwerken. De resultaten uit onze metingen gebruiken wij om onze dienstverlening te verbeteren.

Bekijk welke verbeteringen wij doorvoerden na uw feedback.

We doen doorlopend onderzoek naar klanttevredenheid

We vragen na afronding van uw zaak naar uw tevredenheid. Met de feedback verbeteren we onze dienstverlening. Dit onderzoek wordt uitgevoerd door een onafhankelijk bureau (Kantar TNS).

Dit cijfer gaf u ons: 73% van alle klanten geeft onze dienstverlening een rapportcijfer van 8 of hoger (2023).

Onze juristen houden hun kennis op peil

Onze juristen en advocaten hebben de juiste kennis, ervaring en vaardigheden om u uitstekend helpen. De Kwaliteitscode Rechtsbijstand eist dat ook van ons. Ons opleidingsplan beschrijft wat we daarvoor doen. Onze juristen mogen onbeperkt opleidingen volgen. Hieronder vallen ook opleidingen die wij zelf aanbieden. De Nederlandse Orde van Advocaten ons heeft ons namelijk erkend als opleidingsinstelling. Daar zijn we trots op. Om een erkend opleidingsinstituut te worden moet een organisatie namelijk voldoen aan de hoogste kwaliteitsstandaarden.

Logo Erkende opleidingsinstelling advocatuur

Bekijk de samenvatting van ons opleidingsplan

Klachten en geschillenregeling

Misschien heeft u een ander idee over de aanpak van uw zaak. of bent u ergens ontevreden over. Wij waarderen het als u het ons laat weten als u ergens ontevreden over bent. Dat geeft ons de kans om het probleem op te lossen en onze dienstverlening aan te passen.

Meer over Klachten en Geschillenregeling

Tevreden? Ontevreden? Laat het ons weten

Wij horen graag wat u vindt van de manier waarop wij u helpen. Dat geeft ons de kans om onze dienstverlening steeds weer te verbeteren.

Geef een compliment
Meld een klacht

Wie zijn wij?

Stichting Achmea Rechtsbijstand is een onafhankelijke juridische dienstverlener met rum 700 juristen. Onze juristen hebben 1 doel voor ogen: het opkomen voor de belangen van onze klanten. Als stichting hebben we en Raad van Toezicht, die toezicht houdt op de onafhankelijkheid en kwaliteit van onze rechtshulpverlening.

Stichting Achmea Rechtsbijstand ontvangt jaarlijks ongeveer 119.000 hulpvragen.

Onze ruim 700 juristen hebben de juiste kennis en ervaring in huis.

Wij komen voor u op en helpen u verder. Met persoonlijke, juridische en praktische oplossingen.

Twee collega's die een zaak bespreken

Voor wie werken wij?

De juristen van Stichting Achmea Rechtsbijstand geven onafhankelijk juridische hulp aan mensen met een rechtsbijstandverzekering bij Interpolis, Centraal Beheer, FBTO, Avéro Achmea of InShared. 

Interpolis logo
Centraal Beheer logo
FBTO logo
Avero logo
Inshared