Hoe staan wij in voor onze kwaliteit?

U mag van ons een goede dienstverlening verwachten. Wat wij doen om daarvoor te zorgen leest u hier.

Onze juristen houden hun kennis op peil

Onze ruim 700 juristen zijn goed opgeleid en houden hun juridische kennis actueel door het regelmatig volgen van trainingen. Daarnaast hebben zij toegang tot de meest actuele juridische informatie. Op die manier hebben zij altijd de juiste kennis in huis om u verder te helpen.

We werken volgens de Kwaliteitscode en gedragscodes GBL en GOMA

De Kwaliteitscode Rechtsbijstand omschrijft duidelijk en concreet de kwaliteitsrichtlijnen voor ons als aangesloten rechtshulpverlener. Dat betekent dat u van ons mag verwachten dat wij werken volgens deze kwaliteitseisen. Voor letselzaken zijn de Gedragscode Behandeling Letselschade (GBL) en de Gedragscode Openheid medische incidenten (GOMA) belangrijk en relevant, wij werken dan ook volgens deze gedragscodes.

We meten doorlopend de kwaliteit van onze dienstverlening

De kwaliteitseisen die gelden voor onze juridische hulp toetsen wij doorlopend. Dit doen we ook als u geholpen wordt door een advocatenkantoor waarmee we samenwerken. De resultaten uit onze metingen gebruiken wij om continu onze dienstverlening te verbeteren.

We doen doorlopend onderzoek naar klanttevredenheid

We vragen na afronding van uw zaak naar uw tevredenheid. Met de feedback verbeteren we onze dienstverlening. Dit onderzoek wordt uitgevoerd door een onafhankelijk bureau (Kantar TNS).

Dit cijfer gaf u ons: 77% geeft onze dienstverlening een rapportcijfer van 8 of hoger (3e kwartaal 2019).

Als u het niet eens bent met uw jurist

Dan kunt u gebruik maken van de geschillenregeling. Het meningsverschil moet dan gaan over de vraag of er een juridisch redelijke kans is het gewenste resultaat te behalen. Of over hoe wij de zaak juridisch inhoudelijk verder moet behandelen. Dit meningsverschil tussen ons leggen we dan samen voor aan een onafhankelijke adviseur. Wij betalen de kosten van dit advies. Het is een bindend advies, dat door ons wordt gevolgd. Vraag uw jurist om meer informatie of lees de polisvoorwaarden van uw rechtsbijstandverzekering.

Ons klachtenteam behandelt klachten

Wij waarderen het als u het ons laat weten als u ergens ontevreden over bent. Dat geeft ons de kans om het probleem op te lossen en mogelijk onze dienstverlening aan te passen. Ieder signaal van onvrede over onze dienstverlening beschouwen wij daarom als een klacht. Uw klachtbehandelaar onderzoekt uw klacht en zoekt samen met u naar een goede oplossing.

Lees ook: Wat kan ik doen als ik niet tevreden ben?