We willen dat je tevreden bent over onze juridische hulp. Ben je niet tevreden? Laat het ons dan weten. Wij waarderen het als je een klacht indient. Dat kan als klant, maar ook als advocaat, tussenpersoon of tegenpartij. Onder een klacht verstaan wij iedere uiting van onvrede over onze dienstverlening. Wij luisteren graag naar je en zoeken samen naar een oplossing. Daarnaast gebruiken we jouw feedback om doorlopend onze dienstverlening te verbeteren.
Wij horen graag wat je vindt van de manier waarop wij je helpen. Dat geeft ons de kans om onze dienstverlening steeds weer te verbeteren.
Om je klacht goed te kunnen bekijken, vragen wij om een aantal gegevens.
Je kunt dat op 4 manieren doen.
Binnen 5 werkdagen neemt de klachtbehandelaar contact met je op. Hij of zij was niet betrokken bij datgene waarover je klaagt. Je kunt je klacht toelichten als je dat wilt. Je kunt ook aangeven op welke manier je de klacht opgelost wilt zien. Binnen 5 werkdagen krijg je hiervan een bevestiging. Kan de klachtbehandelaar het probleem gelijk oplossen? Dan doet de klachtbehandelaar dat natuurlijk.
De klachtbehandelaar onderzoekt jouw klacht. De klachtbehandelaar vraagt ook de persoon die betrokken was bij datgene waarover je klaagt naar zijn of haar visie. Soms is ook overleg nodig met een persoon die niet bij ons werkt. Dan wordt hiervoor je toestemming gevraagd.
Binnen 10 werkdagen krijg je de beslissing.
De klachtbehandelaar herstelt eventuele fouten en geeft als dat mogelijk is een oplossing. Je ontvangt een bevestiging van deze beslissing van de klachtbehandelaar. Lukt het niet om binnen 10 werkdagen te beslissen? Dan laat de klachtbehandelaar aan je weten wanneer je de beslissing wel kunt verwachten.
Ben je niet tevreden over de behandeling van jouw klacht of heb je nog vragen? Geef dit dan binnen 5 werkdagen aan.
Je kunt schriftelijk een tweede beoordeling van jouw klacht aanvragen. Geef daarbij duidelijk aan waarom je het niet eens bent met de beslissing.
Binnen 5 werkdagen ontvang je een ontvangstbevestiging. Daarna krijg je antwoord op jouw vragen, of beoordelen wij of het standpunt van de klachtbehandelaar juist is.
De tweede beoordeling ontvang je binnen 10 werkdagen na de ontvangstbevestiging.
Wanneer je het ook met de tweede beoordeling niet eens bent, zijn er drie mogelijkheden:
Stichting Achmea Rechtsbijstand is een onafhankelijke juridische dienstverlener met rum 750 juristen. Onze juristen hebben 1 doel voor ogen: het opkomen voor de belangen van onze klanten. Als stichting hebben we en Raad van Toezicht, die toezicht houdt op de onafhankelijkheid en kwaliteit van onze rechtshulpverlening.
Stichting Achmea Rechtsbijstand ontvangt jaarlijks ongeveer 119.000 hulpvragen.
Onze ruim 750 juristen hebben de juiste kennis en ervaring in huis.
Wij komen voor je op en helpen jou verder. Met persoonlijke, juridische en praktische oplossingen.