Hoe werken wij aan uw zaak?

1. U meldt uw zaak bij 1 van onze juristen

  • Telefonisch
    U hoort meestal direct of u recht heeft op juridische hulp vanuit uw verzekering. In een aantal gevallen kan de jurist u direct verder helpen.
  • Online
    Als uw situatie duidelijk is, hoort u binnen 2 werkdagen of u recht heeft op juridische hulp vanuit uw rechtsbijstandverzekering. Als u geen recht heeft op juridische hulp vanuit uw rechtsbijstandverzekering, ontvangt u binnen 5 werkdagen een schriftelijke uitleg.

2. Uw zaak heeft uitgebreide behandeling nodig

Dan vinden we voor u de jurist met de best passende kennis en ervaring. Deze jurist is uw Persoonlijk Adviseur tijdens uw zaak. Binnen 3 werkdagen neemt uw jurist contact met u op om uw zaak door te nemen. Wij zorgen ervoor dat u bij elk juridisch probleem geholpen wordt met de vereiste deskundigheid. Soms schakelen daarvoor wij een externe jurist in.
Meer weten over het inschakelen van een externe jurist.

3. Het plan van aanpak

Binnen 14 dagen bespreekt uw jurist het plan van aanpak met u. Daarin bespreekt u:

  • Wat uw jurist gaat doen
  • Met wie uw jurist contact opneemt
  • Wanneer de zaak naar schatting is opgelost
  • Wat uw jurist van u verwacht

4. Uw jurist werkt aan uw zaak

In uw persoonlijke omgeving ziet u op ieder moment de voortgang van uw zaak. Uw jurist houdt u bij iedere stap op de hoogte. Heeft u nieuws over uw zaak of heeft u een vraag? Uw jurist staat voor u klaar. Als uw zaak daarom vraagt kan uw jurist ook een externe deskundige inschakelen.

5. Zaak opgelost!

We hopen natuurlijk dat u tevreden bent. We vragen om uw mening via ons klanttevredenheidsonderzoek. Uw feedback zetten we in voor doorlopende verbetering van onze dienstverlening.