Wat als ik niet tevreden ben?

Wij willen dat u tevreden bent over onze juridische hulp. Bent u niet tevreden? Laat het ons dan weten. Wij waarderen het als u een klacht indient. Dat kan als u een klant bent, maar ook als u contact met ons heeft als advocaat, tussenpersoon of tegenpartij. Onder een klacht verstaan wij iedere uiting van onvrede over onze dienstverlening. Wij luisteren graag naar u en zoeken samen naar een oplossing voor uw klacht. Daarnaast gebruiken we uw feedback om continu onze dienstverlening te verbeteren.

 

Hoe vertelt u ons over uw klacht?

U kunt dat op 4 manieren doen. 

  1. Online - Vul het klachtenformulier in.
  2. Telefonisch - Bel ons om uw klacht door te geven. U bereikt ons op werkdagen van 8.30 uur tot 18.00 uur op 088 462 24 45.
  3. Per e-mail - Stuur een e-mail met uw klacht naar: klachtenteam@achmearechtsbijstand.nl.
  4. Per brief - Stuur een brief met uw klacht aan: 

Stichting Achmea Rechtsbijstand
Klachtenteam
Postbus 4116
7320 AC Apeldoorn

Welke gegevens hebben wij van u nodig?

Om uw klacht goed te kunnen bekijken, vragen wij u om een aantal gegevens.

  • Uw naam, adres en het telefoonnummer waarop u overdag bereikbaar bent;
  • uw zaaknummer (R-nummer);
  • een omschrijving van uw klacht;
  • de oplossing die u wenst;
  • eventuele bijlagen om uw klacht te onderbouwen.

Wat doen wij als uw klacht is ontvangen?

Binnen 5 werkdagen ontvangt u een eerste inhoudelijke reactie van uw klachtbehandelaar. Kunnen wij uw klacht oplossen? Dan doen we dat. Kunnen wij de door u gewenste oplossing niet geven, dan leggen wij dit aan u uit. Ook zijn we beschikbaar voor eventuele vragen en opmerkingen van u.

Bent u niet tevreden over hoe uw klacht behandeld is?

Dan heeft u 2 vervolgmogelijkheden.

  1. U kunt binnen 3 maanden een klacht indienen bij het Klachteninstituut Financiƫle Dienstverlening (Kifid).
    U kunt uw klacht op 2 manieren melden bij het Kifid:

    - Door een klacht op papier te sturen naar: Postbus 93257, 2509 AG Den Haag;
    - Door online een klacht in te dienen via mijn.kifid.nl.

    Het Kifid neemt uw klacht alleen in behandeling als u eerst een klacht bij ons hebt ingediend en een inhoudelijke reactie hebben ontvangen. Meer informatie hierover vindt u op de website van het Kifid. Het Kifid behandelt overigens alleen klachten van consumenten.
  2. U kunt naar de rechter
    Uw meningsverschil met ons valt niet onder de dekking van uw rechtsbijstandverzekering. Stelt de rechter u in het gelijk? Dan vergoeden wij achteraf de redelijke en noodzakelijke kosten die u hebt gemaakt voor deze juridische hulp. Meer informatie hierover leest u in de polisvoorwaarden van uw rechtsbijstandverzekering.