Waar moet ik een melding doen?

De juristen van Stichting Achmea Rechtsbijstand helpen mensen met een rechtsbijstandverzekering van verschillende verzekeraars. Waar je terecht kunt om een nieuwe zaak te melden, is afhankelijk van je verzekeraar.

Ik ben verzekerd bij Interpolis, Centraal Beheer, FBTO of Avéro Achmea

In dit geval kun je een nieuwe melding op je rechtsbijstandverzekering direct aan ons doorgeven. Klik op de knop om meteen jouw juridisch probleem aan ons voor te leggen.

Interpolis logo      Centraal Beheer logo     FBTO logo    Avero logo

Zaak melden

Ik ben verzekerd bij InShared

In dit geval doe je een nieuwe melding via de Digitale verzekeringsmap van InShared. Ga naar Digitale verzekeringsmap InShared.

Ik weet niet waar ik verzekerd ben

Je hebt van je rechtsbijstandverzekeraar een polisblad gekregen. Kun je deze niet vinden, neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Veelgestelde vragen: Zaak melden

Waar vind ik informatie over mijn melding?

Alle informatie over je melding vind je terug in jouw persoonlijke Mijn zaak omgeving. Je herkent de betreffende zaak aan het unieke zaaknummer.

Meer over zaakgegevens

Waar vind ik mijn polisnummer?

Bij het aangaan van je rechtsbijstandverzekering heb je van je verzekeraar een polisblad ontvangen, op papier of digitaal. Op het polisblad staat altijd het polisnummer vermeld.

Als uitvoerder van de rechtsbijstandverzekering hebben wij het polisnummer nodig om de dekking van je verzekering te kunnen inzien. Meestal kun je jouw polisgegevens ook opvragen via een eigen online omgeving bij de verzekeraar. Weet je jouw polisnummer niet (meer)? Neem dan contact op met de verzekeraar. 

Ik weet niet bij welke verzekeraar ik voor rechtsbijstand verzekerd ben. Hoe kom ik daar achter?

Op je polisblad zie je bij welke verzekeraar je verzekerd bent. Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op via de chat.

Wanneer krijg ik een reactie op mijn melding?

Na een melding op je rechtsbijstandverzekering bekijkt een jurist met de juiste expertise jouw zaak. We nemen vervolgens binnen 5 werkdagen contact op. Je hoort dan ook of je recht hebt op juridische hulp vanuit de rechtsbijstandverzekering.

Tip: Maak je melding compleet en deel alvast belangrijke documenten in jouw persoonlijke Mijn zaak omgeving.

Is het invullen van het e-mailadres hoofdlettergevoelig?
Ons systeem maakt geen onderscheid tussen de hoofdletters en kleine letters. Het maakt daarom niet uit hoe je het e-mailadres invoert.
Wat moet ik doen bij de melding 'Voer een geldig e-mailadres in'?

Controleer het ingevulde e-mailadres. Mogelijk staat er een spatie achter het e-mailadres (door het kopiëren/knippen en plakken van het e-mailadres). Haal dan de spatie weg of voer het e-mailadres handmatig in. Heb je hierover nog vragen? Neem dan contact met ons op via de chat.