Waar moet ik een melding doen?

De juristen van Stichting Achmea Rechtsbijstand helpen mensen met een rechtsbijstandverzekering van verschillende verzekeraars. Waar u terecht kunt om een nieuwe zaak te melden, is afhankelijk van uw verzekeraar.

Melding via InShared of HEMA

Melding via HEMA

Heeft u een rechtsbijstandverzekering bij HEMA Schadeverzekeringen? Log dan in op de digitale polismap van HEMA om uw melding door te geven.

Melding via InShared

Heeft u een rechtsbijstandverzekering bij InShared? Dan doet u een nieuwe melding via de Digitale verzekeringsmap op Inshared.nl

Ik weet niet waar ik verzekerd ben

U heeft van uw rechtsbijstandverzekeraar een polisblad gekregen. Kunt u deze niet vinden, neem dan gerust contact met ons op. We helpen u graag verder. 

      

      

Melding via Stichting Achmea Rechtsbijstand

In veel gevallen kunt u een nieuwe melding op uw rechtsbijstandverzekering direct aan ons doorgeven. Bent u verzekerd bij een van de volgende verzekeraars? Klik op de knop om meteen uw juridisch probleem aan ons voor te leggen.

Interpolis logo
Centraal Beheer logo
FBTO logo
Avero logo
Zaak melden

Veelgestelde vragen: Zaak melden

  • Waar vind ik mijn polisnummer/informatie?

    Bij het aangaan van een verzekeringspolis bij uw verzekeraar heeft u een zogenaamd "polisblad" ontvangen (fysiek op papier of digitaal per e-mail). Op dit polisblad staat altijd uw polisnummer vermeld. Wij vragen om uw polisnummer om de dekking van uw verzekering te kunnen inzien. Veel verzekeraars bieden een eigen online omgeving waarin u uw gegevens, zoals het polisnummer, kunt inzien. Weet u uw polisnummer niet (meer)? Neem dan contact op met uw verzekeraar. 
  • Ik weet niet bij welke verzekeraar ik voor rechtsbijstand verzekerd ben. Hoe kom ik daar achter?

    Op uw polisblad kunt u lezen bij welke verzekeraar u verzekerd bent. Komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op via 088 462 62 62.

  • Wanneer krijg ik een reactie op mijn melding?

    • Online
      Als uw situatie duidelijk is, hoort u binnen 5 werkdagen of u recht heeft op juridische hulp vanuit uw rechtsbijstandverzekering. Als u geen recht heeft op juridische hulp vanuit uw rechtsbijstandverzekering, ontvangt u binnen 5 werkdagen een schriftelijke uitleg.
    • Telefonisch
      U hoort meestal direct of u recht heeft op juridische hulp vanuit uw verzekering. In een aantal gevallen kan de jurist u direct verder helpen.
  • Wat is het verschil tussen "zaak melden" en "Mijn zaak"?

     Als u juridische ondersteuning zoekt, dan kunt u hiervoor een melding doen via onze website of per telefoon. We noemen dit "een zaak melden". Zodra u een melding heeft gedaan krijgt u een uitnodiging om een zogenaamd "Mijn zaak-account" aan te maken. Via Mijn zaak kunt u op een veilige, efficiënte en eenvoudige wijze uw gegevens inzien en bestanden uploaden (bijvoorbeeld een aankoopbewijs, contract of vaststellingsovereenkomst). Als u al een Mijn zaak-account heeft dan kunt u hierin ook een nieuwe zaak melden. U hoeft in dat geval niet opnieuw uw persoonlijke gegevens in te voeren. 

  • Is het invullen van het e-mailadres hoofdlettergevoelig?

    Ons systeem maakt geen onderscheid tussen de hoofdletters en kleine letters. Het maakt daarom niet uit hoe u het e-mailadres invoert.
  • Ik krijg de melding 'Voer een geldig e-mailadres in'. Wat doe ik nu?

    Controleer het ingevulde e-mailadres. Mogelijk staat er een spatie achter het e-mailadres (door het kopiëren/knippen en plakken van het e-mailadres). Haal dan de spatie weg of voer het e-mailadres handmatig in. Heeft u hierover nog vragen? Neem dan contact met ons op via 088 462 62 62.