De juristen van Stichting Achmea Rechtsbijstand helpen mensen met een rechtsbijstandverzekering van verschillende verzekeraars. Waar u terecht kunt om een nieuwe zaak te melden, is afhankelijk van uw verzekeraar.
In veel gevallen kunt u een nieuwe melding op uw rechtsbijstandverzekering direct aan ons doorgeven. Bent u verzekerd bij een van de volgende verzekeraars? Klik op de knop om meteen uw juridisch probleem aan ons voor te leggen.
Op uw polisblad kunt u lezen bij welke verzekeraar u verzekerd bent. Komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op via de chat.
Na uw telefonische of online melding wordt uw zaak toegewezen aan een jurist die past bij uw juridisch probleem. Uw jurist neemt dan binnen 10 werkdagen contact met u op. U hoort dan ook of u recht heeft op juridische hulp vanuit uw rechtsbijstandverzekering.
Tip: Maak uw melding compleet en deel alvast belangrijke documenten in uw persoonlijke Mijn zaak omgeving.
Als u juridische ondersteuning zoekt, dan kunt u hiervoor een melding doen via onze website of per telefoon. We noemen dit "een zaak melden". Zodra u een melding heeft gedaan krijgt u een uitnodiging om een zogenaamd "Mijn zaak-account" aan te maken. Via Mijn zaak kunt u op een veilige, efficiënte en eenvoudige wijze uw gegevens inzien en bestanden uploaden (bijvoorbeeld een aankoopbewijs, contract of vaststellingsovereenkomst). Als u al een Mijn zaak-account heeft dan kunt u hierin ook een nieuwe zaak melden. U hoeft in dat geval niet opnieuw uw persoonlijke gegevens in te voeren.
Controleer het ingevulde e-mailadres. Mogelijk staat er een spatie achter het e-mailadres (door het kopiëren/knippen en plakken van het e-mailadres). Haal dan de spatie weg of voer het e-mailadres handmatig in. Heeft u hierover nog vragen? Neem dan contact met ons op via de chat.