Waar moet ik een melding doen?

De juristen van Stichting Achmea Rechtsbijstand helpen mensen met een rechtsbijstandverzekering van verschillende verzekeraars. Waar u terecht kunt om een nieuwe zaak te melden, is afhankelijk van uw verzekeraar.

Melding via Stichting Achmea Rechtsbijstand

In veel gevallen kunt u een nieuwe melding op uw rechtsbijstandverzekering direct aan ons doorgeven. Bent u verzekerd bij een van de volgende verzekeraars? Klik op de knop om meteen uw juridisch probleem aan ons voor te leggen.

Interpolis logo      Centraal Beheer logo     FBTO logo    Avero logo

Zaak melden


Melding via InShared

Heeft u een rechtsbijstandverzekering bij InShared? Dan doet u een nieuwe melding via de Digitale verzekeringsmap op Inshared.nl.

Digitale verzekeringsmap InShared

Ik weet niet waar ik verzekerd ben

U heeft van uw rechtsbijstandverzekeraar een polisblad gekregen. Kunt u deze niet vinden, neem dan gerust contact met ons op. We helpen u graag verder.

Contact opnemen met Stichting Achmea Rechtsbijstand

Veelgestelde vragen: Zaak melden

Waar vind ik informatie over mijn melding?

Alle informatie over uw zaak vindt u terug in uw persoonlijke Mijn zaak omgeving. U herkent uw zaak aan het unieke zaaknummer.

Meer over uw zaakgegevens

Waar vind ik mijn polisnummer/informatie?
Bij het aangaan van een verzekeringspolis bij uw verzekeraar heeft u een zogenaamd "polisblad" ontvangen (fysiek op papier of digitaal per e-mail). Op dit polisblad staat altijd uw polisnummer vermeld. Wij vragen om uw polisnummer om de dekking van uw verzekering te kunnen inzien. Veel verzekeraars bieden een eigen online omgeving waarin u uw gegevens, zoals het polisnummer, kunt inzien. Weet u uw polisnummer niet (meer)? Neem dan contact op met uw verzekeraar. 
Ik weet niet bij welke verzekeraar ik voor rechtsbijstand verzekerd ben. Hoe kom ik daar achter?

Op uw polisblad kunt u lezen bij welke verzekeraar u verzekerd bent. Komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op via de chat.

Wanneer krijg ik een reactie op mijn melding?

Na uw telefonische of online melding wordt uw zaak toegewezen aan een jurist die past bij uw juridisch probleem. Uw jurist neemt dan binnen 10 werkdagen contact met u op. U hoort dan ook of u recht heeft op juridische hulp vanuit uw rechtsbijstandverzekering.

Tip: Maak uw melding compleet en deel alvast belangrijke documenten in uw persoonlijke Mijn zaak omgeving.

Is het invullen van het e-mailadres hoofdlettergevoelig?
Ons systeem maakt geen onderscheid tussen de hoofdletters en kleine letters. Het maakt daarom niet uit hoe u het e-mailadres invoert.
Ik krijg de melding 'Voer een geldig e-mailadres in'. Wat doe ik nu?

Controleer het ingevulde e-mailadres. Mogelijk staat er een spatie achter het e-mailadres (door het kopiëren/knippen en plakken van het e-mailadres). Haal dan de spatie weg of voer het e-mailadres handmatig in. Heeft u hierover nog vragen? Neem dan contact met ons op via de chat.