Voorbeeldbrief Ontevreden over aankoop

U heeft in een winkel een aankoop gedaan waar u ontevreden over bent. Het product is bijvoorbeeld al snel kapot gegaan. Of u heeft een situatie waarin een dienst niet (naar verwachting) is geleverd. Gebruik deze brief om de verkoper of leverancier in gebreke te stellen.

Ontevreden over een aankoop? Dit kunt u doen

Het kan gebeuren dat u via internet wordt opgelicht of een product niet aan uw verwachting voldoet en u van de aankoop wilt afzien. Als u hier met de verkoper of leverancier niet uitkomt en u de verkoper in gebreke wilt stellen, kunt u deze voorbeeldbrief gebruiken.

Doorloop de volgende stappen:

  1. Probeer er met de tegenpartij uit te komen. Bijvoorbeeld door in gesprek te gaan of een klacht in te dienen.
  2. Biedt dit geen oplossing? Stel dan de verkoper of leverancier in gebreke met deze brief. Geef de tegenpartij een redelijke tijd om met een oplossing te komen. Meestal is 14 dagen een redelijke tijd.
  3. Is het probleem na de ingebrekestelling niet verholpen? Dan is de tegenpartij in verzuim. U kunt dan juridische stappen ondernemen.
Document thumbnail

Voorbeeldbrief: Ingebrekestelling aankoop product of dienst

Download de voorbeeldbrief en pas deze aan naar uw persoonlijke situatie.
Downloaden DOCX-document, 23 kB