Zaak melden

Heeft u een juridisch probleem of wilt u een juridische vraag aan ons voorleggen? Onze juristen staan voor u klaar!
Meld uw zaak online (een account aanmaken is vereist), of neem telefonisch contact met ons op. U kunt ook één van onze online adviestools proberen, waarbij u op basis van uw situatie een persoonlijk advies krijgt. Klik hier om onze adviestools te bekijken.

 

De juristen van Stichting Achmea Rechtsbijstand geven onafhankelijk juridische hulp aan mensen met een rechtsbijstandverzekering bij:

Interpolis logo
Centraal Beheer logo
FBTO logo
Avero logo
Inshared
Hema verzekeringen

Online melden

  • Melden wanneer het u uitkomt. 24 uur per dag
  • Snelste optie
  • Altijd inzicht in de status van uw zaak met uw eigen beveiligde account*
  • Direct relevante documenten meesturen
Account aanmaken

*Voor het online melden is het aanmaken van een account vereist. Belangrijk: Heeft u al een account?

Online melden als zakelijke klant

  • Gespecialiseerd juristenteam voor ondernemers
  • Melden wanneer het u uitkomt. 24 uur per dag, 7 dagen per week
  • Geen wachttijd

Bij spoed: Telefonisch melden

  • Bij spoed direct contact met een jurist
  • Voor zaken met grote emotionele of financiële impact
088 462 37 20
Momenteel gesloten
Bereikbaar maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 18.00 uur. Voor dringende zaken zijn wij ook buiten kantoortijden bereikbaar.

*Voor het online melden is het aanmaken van een account vereist. Belangrijk: Heeft u al een account?

Momenteel gesloten
Bereikbaar maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 18.00 uur. Voor dringende zaken zijn wij ook buiten kantoortijden bereikbaar.

Veelgestelde vragen: Inloggen/aanmaken Mijn zaak-account

  • Waar vind ik mijn polisnummer/informatie?

    Bij het aangaan van een verzekeringspolis bij uw verzekeraar heeft u een zogenaamd "polisblad" ontvangen (fysiek op papier of digitaal per e-mail). Op dit polisblad staat altijd uw polisnummer vermeld. Wij vragen om uw polisnummer om de dekking van uw verzekering te kunnen inzien. Veel verzekeraars bieden een eigen online omgeving waarin u uw gegevens, zoals het polisnummer, kunt inzien. Weet u uw polisnummer niet (meer)? Neem dan contact op met uw verzekeraar. 
  • Ik weet niet bij welke verzekeraar ik voor rechtsbijstand verzekerd ben. Hoe kom ik daar achter?

    Op uw polisblad kunt u lezen bij welke verzekeraar u verzekerd bent. Komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op via de chat.

  • Ik heb al een account voor de online omgeving van mijn verzekeraar. Waarom heb ik voor Mijn zaak een apart account nodig?

    Dit heeft een aantal redenen:

    • Stichting Achmea Rechtsbijstand is een onafhankelijke stichting die juridische hulp geeft aan verzekerden. Het kan gebeuren dat de wederpartij ook verzekerd is bij 1 van de merken van Achmea. Daarom houden wij uw gegevens strikt gescheiden.
    • De kring van verzekerden kan bestaan uit meerdere personen. Wij vinden uw privacy erg belangrijk. Daarom krijgt iedere persoon een eigen account op Mijn zaak.
    • Het is mogelijk dat een zaak bij rechtsbijstand nog loopt, terwijl de verzekering in de tussentijd is gestopt.

  • Wat is mijn identificatienummer?

    Nadat u uw zaak heeft gemeld ontvangt u een e-mail met uitleg over Mijn zaak. In deze e-mail staat een identificatienummer. Dit identificatienummer heeft u nodig om een account aan te maken voor Mijn zaak. Let op: het identificatienummer is niet hetzelfde als uw zaaknummer.

    Bent u het identificatienummer kwijt? Bel ons dan op 088 462 62 62. Wij helpen u graag verder. 

  • Is het invullen van het e-mailadres hoofdlettergevoelig?

    Ons systeem maakt geen onderscheid tussen de hoofdletters en kleine letters. Het maakt daarom niet uit hoe u het e-mailadres invoert.
  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat doe ik nu?

    Op de inlogpagina (via de knop in de rechterbovenhoek van de website) kunt u via 'Wachtwoord vergeten' een nieuw wachtwoord aanmaken.

  • Ik krijg de melding 'Voer een geldig e-mailadres in'. Wat doe ik nu?

    Controleer het ingevulde e-mailadres. Mogelijk staat er een spatie achter het e-mailadres (door het kopiëren/knippen en plakken van het e-mailadres). Haal dan de spatie weg of voer het e-mailadres handmatig in. Heeft u hierover nog vragen? Neem dan contact met ons op via de chat.

Hoe wij werken

Een jurist bekijkt uw situatie

Leg uw vraag of probleem voor aan onze juristen. Dat kan gemakkelijk online of telefonisch. U hoort snel hoe wij u kunnen helpen. Soms hebben wij meteen een oplossing voor u.

Tip: Verzamel eerst uw polisnummer en relevante documentatie. Dit hebben wij nodig om u te kunnen helpen.

Heeft uw situatie uitgebreide behandeling nodig?

Dan vinden wij voor u de jurist met de best passende kennis en ervaring. Deze jurist is uw persoonlijk adviseur tijdens uw zaak.

Mijn zaak: uw persoonlijke omgeving

In uw persoonlijke omgeving ziet u op ieder moment de voortgang van uw zaak en heeft u contact met uw persoonlijk adviseur.