Zaak melden

Zoekt u een oplossing voor een juridisch geschil of heeft u een juridische vraag? Meld uw zaak hier. Wij staan voor u klaar.

Onze juristen geven onafhankelijk juridische hulp aan mensen met een rechtsbijstandverzekering bij:

Interpolis logo      Centraal Beheer logo     FBTO logo    Avero logo     Inshared

Online melden

  • Melden wanneer het u uitkomt
  • Snelste optie
  • Stuur direct relevante documenten mee
Account aanmaken

*Voor het online melden is een account vereist.

Online melden als zakelijke klant

  • Gespecialiseerd juristenteam voor ondernemers
  • Melden wanneer het u uitkomt
  • Geen wachttijd
Zakelijk melden

Heeft u al een zakelijk account? Log dan eerst in en meld daarna uw zaak.

Bij spoed: Telefonisch melden

  • Telefonische intake voor zaken met spoed
  • Voor zaken met grote emotionele of financiële impact
088 462 37 20
Momenteel gesloten
Bereikbaar maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 17.00 uur. Voor dringende zaken zijn wij ook buiten kantoortijden bereikbaar.

*Voor het online melden is een account vereist.

Heeft u al een zakelijk account? Log dan eerst in en meld daarna uw zaak.

Momenteel gesloten
Bereikbaar maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 17.00 uur. Voor dringende zaken zijn wij ook buiten kantoortijden bereikbaar.

Zelf doen: gratis online advies

vrouw met bril achter laptop

Soms wilt u direct weten waar u aan toe bent. Probeer dan 1 van onze online adviestools en krijg op basis van uw situatie meteen een eerste persoonlijk juridisch advies.

Ga naar de adviestools
vrouw met bril achter laptop

Veelgestelde vragen: Zaak melden

Waar vind ik informatie over mijn melding?

Alle informatie over uw zaak vindt u terug in uw persoonlijke Mijn zaak omgeving. U herkent uw zaak aan het unieke zaaknummer.

Meer over uw zaakgegevens

Waar vind ik mijn polisnummer/informatie?
Bij het aangaan van een verzekeringspolis bij uw verzekeraar heeft u een zogenaamd "polisblad" ontvangen (fysiek op papier of digitaal per e-mail). Op dit polisblad staat altijd uw polisnummer vermeld. Wij vragen om uw polisnummer om de dekking van uw verzekering te kunnen inzien. Veel verzekeraars bieden een eigen online omgeving waarin u uw gegevens, zoals het polisnummer, kunt inzien. Weet u uw polisnummer niet (meer)? Neem dan contact op met uw verzekeraar. 
Ik heb al een account voor de online omgeving van mijn verzekeraar. Waarom heb ik voor Mijn zaak een apart account nodig?

Dit heeft een aantal redenen:

  • Stichting Achmea Rechtsbijstand is een onafhankelijke stichting die juridische hulp geeft aan verzekerden. Het kan gebeuren dat de wederpartij ook verzekerd is bij 1 van de merken van Achmea. Daarom houden wij uw gegevens strikt gescheiden.
  • De kring van verzekerden kan bestaan uit meerdere personen. Wij vinden uw privacy erg belangrijk. Daarom krijgt iedere persoon een eigen account op Mijn zaak.
  • Het is mogelijk dat een zaak bij rechtsbijstand nog loopt, terwijl de verzekering in de tussentijd is gestopt.

Ik weet niet bij welke verzekeraar ik voor rechtsbijstand verzekerd ben. Hoe kom ik daar achter?

Op uw polisblad kunt u lezen bij welke verzekeraar u verzekerd bent. Komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op via de chat.

Wanneer krijg ik een reactie op mijn melding?

Na uw telefonische of online melding wordt uw zaak toegewezen aan een jurist die past bij uw juridisch probleem. Uw jurist neemt dan binnen 10 werkdagen contact met u op. U hoort dan ook of u recht heeft op juridische hulp vanuit uw rechtsbijstandverzekering.

Tip: Maak uw melding compleet en deel alvast belangrijke documenten in uw persoonlijke Mijn zaak omgeving.

Welke geboortedatum moet ik invullen bij de melding?
Dat is de geboortedatum van degene die een beroep wil doen op de rechtsbijstandverzekering. Dat hoeft dus niet perse de verzekeringsnemer te zijn.
Ik krijg de melding 'Voer een geldig e-mailadres in'. Wat doe ik nu?

Controleer het ingevulde e-mailadres. Mogelijk staat er een spatie achter het e-mailadres (door het kopiëren/knippen en plakken van het e-mailadres). Haal dan de spatie weg of voer het e-mailadres handmatig in. Heeft u hierover nog vragen? Neem dan contact met ons op via de chat.

Waarom word ik verplicht bepaalde gegevens in te vullen?

Hoe meer relevante informatie u ons geeft, des te sneller wij met uw zaak aan de slag kunnen. Gegevens gemarkeerd met een * zijn daarvoor essentieel en dat is dan ook de reden dat we deze "verplicht" hebben gemaakt. Komt u er niet uit of heeft u bepaalde informatie niet tot uw beschikking? Neem dan contact met ons op. 

Kan iemand anders namens mij spreken over mijn zaak?
Soms is het prettig als iemand anders, zoals een familielid of adviseur, met ons spreekt over uw zaak. Dat doen wij uiteraard niet zonder uw toestemming. Gebruik ons machtigingsformulier om dit te regelen.