Onze klanten

Onze klanten over Achmea Rechtsbijstand
  • Mijn jurist was heel betrokken en heeft zich helemaal ingezet voor mijn zaak. (Dhr. E.Z. Prinsenbeek)

  • De jurist zocht alles tot op de bodem uit en communiceerde zeer zorgvuldig.

  • Snelle reactie en informatie i.v.m. vertraging vliegtuig!!

  • Mijn juriste heeft een luisterend oor, is geduldig, omschrijft alles in begrijpelijke taal en komt afspraken na!

  • We kregen altijd op korte termijn een duideljike heldere reactie op onze vragen. (Dhr. A.C. Leiderdorp)

  • Mijn jurist heeft altijd behulpzaam, vriendelijk en adequaat gereageerd. (Mw. M.K. Nijmegen)

  • Onze juriste was goed bereikbaar en kwam afspraken na. En zeker niet onbelangrijk: ze had kennis van zaken. (Mw. R.P. Haps)

  • Ik vind jullie gewoon helder, snel, duidelijk en goed georganiseerd. (Dhr.C.N.H.J. S. Vleuten)

  • Onze jurist stond altijd voor ons klaar. Hij dacht mee en gaf goede adviezen. Een warme persoonlijkheid. (Dhr. R.H. M. Hekelingen)

  • Mijn jurist laat zich niet leiden door negatieve reacties, maar zoekt kansen vanuit een andere hoek! Hij is zeer kundig in zijn vakgebied

Onze juristen

Klantenservice

Onze ruim 500 juristen staan voor u klaar.

Bekijk al onze juristen

ActueelToon alle nieuwsberichten

     

    10-01-2019​Tilburg, 9 januari 2018 - Stichting Achmea Rechtsbijstand ontving in 2018 ruim 152.000 verzoeken om juridische hulp. Mensen hadden vooral juridische problemen met elkaar of met een organisatie (civiel recht met 67.705 meldingen) of met hun werkgever (arbeidsrecht met 33.621 meldingen). Binnen de rechtsgebieden zagen we een aantal opvallende stijgers, zoals meer dienstverbanden die ‘slapend’ worden gehouden, meer geschillen over de verbouwing van een woning en meer burengeschillen.

    Lees meer
     

    09-01-2019​Bianca woont met veel plezier in een oud dorp en heeft in haar diepe en smalle achtertuin een paar grote monumentale bomen staan. Haar buren verderop klagen al jarenlang over de bomen, ook in de periode dat Bianca weduwe werd. In die verdrietige periode stuurden ze haar zelfs een brief van een advocaat over de bomen. Het probleem volgens de buren? Teveel schaduw.

    Lees meer
     

    09-01-2019​Een nieuwe manier van het oplossen van geschillen tussen buren is met behulp van de Regelrechter: een pilot van de Rechtbank Rotterdam voor een informelere en laagdrempelige manier om een zaak voor te leggen. De nadruk ligt vooral op het verhaal van beide buren en minder op de juridische stukken. Het resultaat is een snelle uitspraak, waarbij de relatie tussen beide partijen goed is gebleven of hersteld.  Deze alternatieve manier van geschilbeslechting past uitstekend bij onze manier van werken: kijk vooral met een brede blik naar een oplossing en de-escaleer zo vroeg mogelijk. Oftewel: juridisch als het moet en praktisch als het kan. Zo komt er voor beide partijen een prettige oplossing en blijft de onderlinge relatie goed.

    Lees meer
     

    09-01-2019​In maart van 2018 is tot grote schrik van een grote groep huurders het onwaarschijnlijke gebeurd. Er vond een grote ‘kluisroof’ bij een grote bank in Brabant plaats. In de media was te lezen dat er tussen de 5 en 15 miljoen euro is buitgemaakt. Deze kraak zou daarmee tot 1 van de grootste in de recente geschiedenis van Nederland behoren.

    Lees meer